ЗАПОВЕД РД-04-765/02.08.2024г.

2/8/2024
ЗАПОВЕД
 
РД-04-765/02.08.2024г.
 
На основание чл. 44, ал. 2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация /ЗМСМА/, във връзка с чл. 24а, ал. 5 от Закона за собствеността и ползването на земеделските земи /ЗСПЗЗ/, чл. 3, ал. 1 от Наредба за стопанисване, управление и разпореждане с общинския поземлен фонд, чл. 64, ал. 1-3 от Наредбата за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество /НРПУРОИ/ и в изпълнение на Решение № 162 по Протокол № 18 от 23.07.2024г. на Общински съвет – гр. Тутракан,
 
I. НАРЕЖДАМ:
 
  1. Да се проведат публични търгове с явно наддаване за отдаване под наем на земеделски земи от Общинския поземлен фонд, с начин на трайно ползване ”нива”, за срок от 5 /пет/ стопански години, /считано от 01.10.2024г. до 30.09.2029г./, за землището на с. Варненци, ЕКАТТЕ: 10149.
  2. Обект на търговете са земите от Общинския поземлен фонд, подробно описани в Таблица 1 от настоящата заповед, както следва:
Таблица 1:
За землището на с. Варненци, ЕКАТТЕ 10149
 
(1)
(2)
(3)
(4)
(5)
(6)
(7)
(8)
 
Поземлен имот №
Местност
Обработваема площ/дка.
Категория
Първоначална
Годишна наемна цена/дка
Първоначална годишна тръжна наемна цена в лева
Депозит за участие в търга в лева
Размер на стъпка за наддаване в лева
1.
10149.9.56
Дойчинови места
40,012
5
80,00
3 200,96
320,10
320,10
2.
10149.9.58
Дойчиновите места
27,008
5
80,00
2 160,64
216,06
216,06
3.
10149.9.63
Дойчиновите места
104,165
5
80,00
8 333,20
833,32
833,32
4.
101.49.9.172
      Караайкън
38,098
4
80,00
3 047,84
304,78
304,78
5.
10149.19.19
     Себев кулак
12,103
5
80,00
968,24
96,82
96,82
6.
10149.54.34
Шуменци
16,098
5
80,00
1 287,84
128,78
128,78

3. Търговете да се проведат на 05.09.2024г., в Заседателната зала на Общински съвет – гр. Тутракан, ул. „Трансмариска“ № 20, в часовете, посочени в Таблица № 2, както следва:
Таблица № 2:
 
Земеделска земя с идентификатор №
Час на провеждане на публичен търг с явно наддаване за отдаване под наем
1.
10149.9.56
11:30ч.
2.
10149.9.58
11:45ч.
3.
10149.9.63
13:00ч.
4.
101.49.9.172
13:15ч.
5.
10149.19.19
13:30ч.
6.
10149.54.34
13:45ч.
 
4. Размер на депозитите за участие в търговете – Депозитът за съответната земеделска земя, е в размер, посочен в колона № 7 от Таблица № 1 от настоящата заповед.
4.1. Депозитът се внася по банкова сметка на Община Тутракан: IBAN: BG94СЕСB97903347458500, BIC: CECBBGSF в ЦКБ АД, клон Русе, в срок от 02.08.2024г. до 12:00 ч. на 19.08.2024г.
4.2. В срок от 5 работни дни след изтичането на срока за обжалване на заповедта на Кмета на Общината за утвърждаване на спечелилия търга участник се освобождават депозитите на участниците, като депозитът на спечелилия търга и на класираните на второ и трето място се задържат като гаранция за сключване на договора и се прихващат от цената.;
4.4. Община Тутракан не дължи лихви за периода, през който сумите  по депозитите са били  законно задържани,
5. Размер на стъпка при наддаване: Стъпката за наддаване за съответната земеделска земя е в размер, посочен в колона № 8 от Таблица № 1 от настоящата заповед.
6. Сключване на договор- Приложеният към тръжната документация договор се сключва със спечелилия търга участник от Кмета на Община Тутракан в срок от тридесет дни от датата на издаване на заповедта за утвърждаване на спечелилия  участник, но не по- рано от датата на влизането й в сила;
6.1. Договорът се сключва след като обявеният за спечелил участник заплати по указания в заповедта  по чл. 74, ал. 3 от НРПУРОИ начин.
7. Време и начин на оглед – заинтересованите лица могат да извършват оглед на обекта самостоятелно или в присъствието на служител от Дирекция „Общинска собственост и стопански дейности”  след предварителна заявка.
            8. Други тръжни условия:
8.1.Тръжната документация за участие в търга е достъпна на официалната интернет страница  на Община Тутракан-
8.2. В случай, че заинтересованите  лица  желаят да получат тръжната документация за участие в търга лично, на хартиен носител, същите могат да ги получат от Дирекция „Общинска собственост и стопански дейности” в Община Тутракан  срещу 12,00лв. /дванадесет лева/ с ДДС, платими по сметка на Община Тутракан: IBAN: BG10СЕСB97908447458500, BIC: CECBBGSF, код: 448090 в ЦКБ АД, клон Русе , в срок от 02.08.2024г. до 12:00 ч. на 19.08.2024г.
9. За участие в търговете заинтересованите лица подават в деловодството на Община Тутракан:
9.1. Заявление за участие в търга- по Образец № 2 към чл. 66, ал. 1, т. 1 от НРПУРОИ.;
9.2. За юридически лица и еднолични търговци- декларация по Образец № 3 към чл. 66, ал. 1, т. 2 от НРПУРОИ от името на представляващия дружеството/търговеца, че :
а) дружеството/ търговецът не е обявен в несъстоятелност;
б) дружеството/търговецът не се намира в производство за обявяване в несъстоятелност;
в) дружеството/ търговецът не се намира  в ликвидация.
9.3. Декларация за съгласие с тръжните условия  и с клаузите  на проекта на договора по Образец № 4 към чл. 66, ал. 1, т. 3 от НРПУРОИ.
9.4. Декларация за извършен оглед на обекта - Образец № 5 към чл. 66, ал. 1, т. 4 от НРПУРОИ.
9.5. Пълномощно, когато заявлението се подава от упълномощено лице- оригинал или заверено копие.
10. Не се допускат до участие в търга кандидати, чиито документи:
10.1. са подадени след срока, определен в т. 12 от настоящата заповед;
10.2. са подадени в прозрачен плик  или незапечатан;
10.3. не съдържат който и да е от документите, посочени в т. 9 от настоящата заповед.
 
11. До участие в търга не се допуска кандидат:
11.1. който не е внесъл депозит за участие в търга;
11.2. който е бил обявен за спечелил търг/конкурс, проведен по реда на настоящата наредба през последната календарна година  и е отказал да сключи договор;
11.3. който има задължение за данъци и такси към Община Тутракан;
11.4. който има неизплатени задължения по сключени договори с Община Тутракан.
            12. Краен срок за подаване на тръжните документи – до 12:00 ч.  на 19.08.2024г.  в Информационния център на Община Тутракан, в запечатан непрозрачен плик, с описание на предмета на търга и данните на кандидата.
13. Дата за провеждане на повторните търгове и срок за подаване на заявления за участие в повторния търг – При неявяване на кандидати търгът да се проведе на 16.09.2024г. в Заседателната зала на Общината, при същите условия и час.
14. Тръжната документация за участие в повторните търгове е достъпна на официалната интернет страница  на Община Тутракан-
15. В случай, че заинтересованите  лица  желаят да получат тръжната документация за участие в търга лично, на хартиен носител, същите могат да ги получат от Дирекция „Общинска собственост и стопански дейности” в Община Тутракан  срещу 12,00лв. /дванадесет лева/ с ДДС, платими по сметка на Община Тутракан: IBAN: BG10СЕСB97908447458500, BIC: CECBBGSF, код: 448090 в ЦКБ АД, клон Русе, в срок от 05.09.2024г. до 12:00 ч. на 13.09.2024г.
16. Депозити за участие в повторните търгове-  Депозитът за съответната земеделска земя, е в размер, посочен в колона № 7 от Таблица № 1 от настоящата заповед и се внася по банкова сметка на Община Тутракан: IBAN: BG94СЕСB97903347458500, BIC: CECBBGSF в ЦКБ АД, клон Русе, в срок от 05.09.2024г. до 12:00 ч. на 13.09.2024г.
17. Краен срок за приемане на тръжна документация за участие в повторните търгове до – 12:00 ч. на 13.09.2024г. в Информационния център на Общината.
 
II. У Т В Ъ Р Ж Д А В А М:
 
            1.Тръжна документация, както следва:
            - копие на Скица на имота;
            - копие на Акт за общинска собственост;
            - проект на договор;
            - Заявлението за участие в търга- по Образец  № 2 към чл.66 ал. 1  т. 1 от НРПУРОИ;
            - Декларация по Образец № 3 към чл.66 ал. 1  т. 2 от НРПУРОИ;
            - Декларация за съгласие с тръжните условия и с клаузите на проекта на договора по Образец № 4 към чл.66 ал. 1  т. 3 от НРПУРОИ;
- Декларация за извършен оглед на обекта - Образец № 5 към чл. 66, ал. 1, т. 4 от НРПУРОИ.
 
Настоящата заповед да се обяви на информационното табло в сградата на Община Тутракан и да се публикува на официалната интернет страница на Община Тутракан, заедно с тръжната документация в деня на издаването й.
 
Настоящата заповед се състави и подписа в три еднообразни екземпляра – един за регистъра на заповедите и два за архива на Дирекция „ОССД”.
 
МИЛЕН МАРИНОВ – ЗАМ.-КМЕТ                  П/П
            заместващ Кмета на Община Тутракан,
            съгласно Заповед № РД-04-741/29.07.2024г.