Конкурс за длъжността "Ръководител, вътрешен одит"

22/2/2024
О  Б  Я  В  Я  В  А   К  О  Н  К  У  Р  С
 
 
На основание чл. 91 - 94 от КТ, чл. 19, ал. 1 от ЗВОПС и във връзка с необходимостта от провеждане на конкурс за заемане на длъжността Ръководител, вътрешен одит в Общинска администрация на Община Тутракан, Община Тутракан обявява конкурс за заемане по трудово правоотношение на длъжността: Ръководител, вътрешен одит в Общинска администрация на Община Тутракан, и Заповед № РД-04-195/19.02.2024 г. на Кмета на община Тутракан при спазване на следните условия:
 
ЗА ДЛЪЖНОСТТА: „РЪКОВОДИТЕЛ, ВЪТРЕШЕН ОДИТ” В ЗВЕНО „ВЪТРЕШЕН ОДИТ” – 1 щатна бройка.
І. Минималните и специфични  и допълнителни изисквания, предвидени в нормативните актове за заемане на длъжността:
  1. Образователна степен – магистър;
  2. Професионална област –всички направления
  3. Професионален опит –  4 години;
  4. Минимален ранг –III-ти младши;
  5. Кандидатите трябва да отговарят на изискванията по чл.19, ал.2, т.1, 2 и 4 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, а именно:
5.1. да са дееспособни лица;
5.2. да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и да не са лишени по съдебен ред от правото да заемат съответната длъжност;
5.3. да притежават сертификат за вътрешен одитор в публичния сектор, издаден от министъра на финансите след успешно положен изпит по чл.53 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор или да притежават валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
5.4. да имат най-малко три години стаж в областта на вътрешния или външния одит.
 
ІІ. Кандидатите следва да притежават умения и способности за:
  1. Ориентация към резултати – постигане на високи резултати в съответствие с поставените цели и изисквания;
  2. Комуникативна компетентност – ефективен обмен на информация и ясно изразяване в устна и писмена форма;
  3. Работа в екип - Участие в екипи, които работят в сътрудничество за постигане на обща цел;
  4. Фокус върху клиента (вътрешен/външен) – ефективно удовлетворяване на потребностите, интересите и очакванията на клиентите/потребителите на услугите и дейностите;
  5. Професионална компетентност – професионални знания и умения, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността;
  6. Управленска компетентност – планиране, организиране, координиране и контрол на дейността на звеното за осигуряване изпълнението на индивидуалните и организационните цели;
  7. Дигитална компетентност – знания и умения за обработване на информация, създаване на съдържание, дигитална комуникация, информационна сигурност и решаване на проблеми, които са необходими за успешно изпълнение на длъжността.
  8. Да познават и ползват нормативните актове, свързани с дейността на длъжността ЗДСл, ЗМСМА, ЗА, ЗФУКПС,3ПФ, ЗВОПС, ЗОП, ЗЗСч, подзаконовите нормативни актове за тяхното прилагане, както и вътрешно нормативната уредба на Община Тутракан.
ІІІ. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:
 Изготвя и представя за съгласуване от кмета и от одитния комитет, ако има сформиран такъв, проект на статут на звеното за вътрешен одит, стратегически и годишен план за дейността по вътрешен одит. Координира взаимодействието с външните одитори. Участва в одитните ангажименти за даване на увереност чрез одит на системите, одит за съответствие, одит на изпълнението, финансов одит, одит на информационните системи и технологии и преглед на състоянието, като изготвя работна програма за конкретния одитен ангажимент, определя членовете и ръководителя на одитния екип, когато такъв се сформира, изготвя одитния план на одитния ангажимент, извършва конкретни тествания и контроли, извършва документални проверки, извършва материални проверки, след извършените проверки попълва работните документи, написва констатацията, изводите и препоръките по проверяваната задача; проверява и одобрява одитния доклад - за пълнота, обоснованост, точност, комплектова констатацията с доказателствата и я представя на ръководителя на одитираната организация и на кмета на Общината. Разпределя задачите на одиторите от екипа в съответствие с техния опит и компетенции, когато е определен одитен екип. Своевременно докладва на Кмета на общината за резултатите от одитните ангажименти и всички значими въпроси, породени от тях, дадените препоръки и предприетите действия за подобряване дейността на организацията, с цел да подобри дейността на одитираната организация и да подпомогне за превенция на порочни практики или неефективно управление и неправилно разходване и/или разпиляване на имущество. Изготвя и представя на Кмета на общината, на одитния комитет /ако има сформиран такъв/ и на общинския съвет шестмесечен и годишен доклад за дейността по вътрешен одит и оценка на адекватността и ефективността на системите за финансово управление и контрол. Осъществява функциите, правата и задълженията вменени му с Закона за вътрешния одит в публичния сектор, Стандартите за вътрешния одит, Етичния кодекс на вътрешните одитори, Статута на вътрешния одит и Методология, утвърдена от министъра на финансите.
ІV. Начин за провеждане на конкурса:
Решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията в която е конкурсната длъжност и интервю.
V. Необходими документи, които следва да бъдат представени от кандидатите за участие в конкурса са:
  1. Заявление за участие в конкурса (по образец);
  2. Документ за самоличност (копие и оригинал за сверяване);
  3. Автобиография (CV);
  4. Копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочва  номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване.
  5. Копия от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит.
  6. Копие на Сертификат „Вътрешен одитор в публичния сектор”, издаден от министъра на финансите или валиден международно признат сертификат за вътрешен одитор;
  7. Декларация от лицето за запознаване с длъжностната характеристика за длъжността „Вътрешен одитор” в общинска администрация на Община Тутракан (по              образец);
8. Декларация по чл. 107 а, ал. 1 от Кодекса на труда (по образец);
9. Декларация по чл.19, ал.2, т. 1 от ЗВОПС  (по образец);
10. Декларация по чл.21, ал. 2 от ЗВОПС (по образец).
VІ. Място и срок за подаване на документи:
Документите се подават лично или с изрично нотариално заверено пълномощно. Документите може да се подават и по електронен път на адрес tutrakan@b-trust.org, като в този случай заявлението и декларациите, следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис и следва да бъдат представени в 30-дневен (тридесет) срок от деня следващ публикуването на обявлението за конкурса. Документи се приемат до 25.03.2024 г.  в сградата на Община Тутракан, находяща се в гр. Тутракан, ул. „Трансмариска” № 31, „Информационен център” всеки работен ден от 8:00 до 17:00 часа. Задължително е представянето на оригиналите на копираните документи за сверяване от служителя, определен да приема документите. С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени към тях документи.
При подаването на документите лично или чрез пълномощник, кандидатите се уведомяват от служителите определени да приемат документите, за пречките за назначаване, посочени в чл.107а, ал.1 от КТ и в други нормативни актове. На кандидатите се предоставя длъжностна характеристика за конкурсната длъжност. В случаите на подаване на документите по електронен път, информацията за пречките за назначаване и длъжностната характеристика се изпращат на кандидата по електронен път.
VІІ. Граници на заплатата:
Определена за длъжността, съгл. Приложение № 1 към чл. 3, ал. 2 от Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация:   минимална - 933лв. , максимална – 2200 лв.  При определяне на индивидуалния размер на основната заплата на спечелилия конкурса кандидат се отчитат нивото на заеманата длъжност и изискванията за нейното заемане, и квалификацията и професионалния опит на кандидата, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението и вътрешните правила, прилагани в администрацията.
VІІІ. Общодостъпно място, на което ще се обявяват списъците и други съобщения във връзка с конкурса: информационното табло на  Община Тутракан и електронната страница на Община Тутракан –  www.tutrakan.egov.bg